“O ZI ÎN PREISTORIE”, LECȚIE INDEDITĂ PREDATĂ DE O PROFESOARĂ DIN TÂRGOVIȘTE

Elevii profesoarei de istorie Georgeta Grigore de la Școala gimnazială “Prof. Paul Bănică”  și de la Școala Gimnazială “Radu cel Mare” din Târgoviște au  parte de altfel de lecții de istorie, menite să le trezească interesul față de materie interacționând, pe cât posibil cu elemente specifice unei perioade anume.

O astfel de lecție s-a desfășurat de curând la școala “Prof. Paul Bănică”, elevii fiind îndrumați și de bibliotecar Cătălina Săvulescu, prof. itinerant Gugu Ileana și prof. itinerant Ion Simina. Printre elevii curioși participanți la această activitate s-au aflat și copii cu C.E.S. Totul a început cu o colaborare cu specialist arheolog Ana Ilie, cerecetător în cadrul Complexului Național Muzeal “Curtea Domnească” Târgoviște, coordonatoarea șantierului preistoric de la Geangoești. De asemenea colaborator a fost și dna director a SC “Radu cel Mare” Târgoviște, Radu Liliana.

“Elevii își vor produce propriile amulete și elemente de podoabă din lemn, piatră, lut. Experimentul arheologic este o modalitate educațională prin care concepte abstracte pot fi reintegrate vieții, gestul ajutând la fixarea lor în memorie. Dacă joaca este mijlocul prin care se transmit cunoștințe și idei, atunci scopul nostru a fost atins, acela de a păstra fericirea copiilor.” – a precizat specialist arheolog Ana Ilie.

În cadrul acestor activități  elevii învață despre modul de viață al oamenilor din preistorie, “ce au însemnat pentru omenire fenomene precum: stăpânirea focului, sedentaritatea, agricultura, olăritul, metalurgia, dar și o apropiere de lumea spirituală de atunci prin intermediul gesturilor.”

“Istoria trebuie să ne învețe să-l acceptăm pe celălalt, să integrăm diversitatea culturală, alteritatea. Reînvierea (pre)istoriei ajută la conștientizarea faptului că lumea a fost, este și va fi mai bună acceptând că există celălalt, cu alte moduri existențiale de a fi, diferite de ale noastre ca români, europeni, oameni ai secolului al XXI-lea.” – a precizat prof. Georgeta Grigore referitor la această activitate care sperăm să-i inspire și pe alți dascăli.